miercuri

Cum sunt furaţi românii la supermarket

Un comunicat sec al celor de la ANPC demonstrează, din nou, că românii au o soartă din ce în ce mai vitregă. Nu este de ajuns că şomajul a ajuns la cele mai ridicate cote din Europa, nu-i de ajuns că trebuie să suporte dictatura băncilor comerciale, iată că sunt furaţi şi la cântar.
În documentul prezentat de Protecţia Consumatorului sunt evidenţiate, alături de mojiciile în care se întrec marii comercianţi (Carrefour, Billa, Metro etc), abateri grave, de la lege, etică şi civilizaţie. Mai mai ales a unor producători de “produse de post”.
Iată realităţile documentului. Concluziile, la liber, si aici!

“Constantin Cerbulescu, preşedinte la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a dispus o serie de acţiuni de control în hypermarketuri şi mari lanţuri de magazine din Bucureşti, la care au participat şi reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Metrologie Legală Bucureşti (DRML).

Scopul controlului a fost acela de a verifica modul de apărare a interesului economic al consumatorilor prin legalitatea funcţionării mijlocelor de măsura utilizate (cântare). Cu această ocazie s-au mai verificat calitatea, etichetarea şi publicitatea produselor alimentare existente la comercializare. Au fost efectuate 20 de acţiuni de control la puncte de lucru aparţinând: Real, Kaufland, Mega Image, Billa, Gima, Rewe, Cora, Auchan, Carrefour”.
Cozonac de post făcut cu zer praf, nepotriviri la gramaj şi etichete cu informaţii false. Acestea sunt doar câteva abateri din cele descoperite de Protecţia Consumatorului în hypermarketurile din Capitală.

Astfel, Protecţia Consumatorului a depistat o modalitate de înşelare la cântar a clientului care presupunea comercializarea de roşii Cherry ambalate în caserole care aveau inscrisă pe eticheta cantitatea ce o cuprindea şi pe cea a caserolei - 5 g), consumatorul fiind obligat să plătească preţul caserolei la pretul roşiilor Cherry.

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au oprit temporar de la comercializare 106 kg de alimente, pana la remedierea neconformităţilor şi au retras de la comercializare 419 kg de produse alimentare care prezentau abatere negativă la cantitatea netă ce depăşea toleranţa admisă afectând astfel interesul economic al consumatorilor. Au fost aplicate 11 amenzi contravenţionale în valoare totală de 43.500 lei, din care 9 amenzi contravenţionale, în valoare de 36.000 lei.
Abateri constatate de ANPC:
CARREFOUR (puncte de lucru din bulevardul C. Coposu şi Metalurgiei)

Abateri: la cantitatea de 418 kg zahăr s-a depistat prin cântărire că lipseau 33g până la 52g faţă de cantitatea netă declarată de 1.000g, astfel, la cantitatea declarată 1.000g au rezultat prin cântărire cantităţi de 967g, 960g, 948g, ceea ce reprezintă dublul toleranţei negative admise ( 2×15 g= 30 g); întreaga cantitate a fost retrasă de la comercializare;
- fructe cuburi ambalate la care cantitatea înscrisă pe etichetă era diferită de cantitatea reala a produsului, rezultată în urma cântăririi, diferenţa fiind de circa 30g (greutatea ambalajului de prezentare) care în acest fel era comercializat consumatorului la preţul produsului conţinut (pepene verde cuburi, ananas felii, măsline etc).
Sancţiuni aplicate: 3.000 lei aplicată de CPCMB, 7.500 lei aplicată de BRLM şi retragerea de la comercializare a 418 kg de zahăr.

Cântare cu “prezenţă ornamentală”
MEGA IMAGE (puncte de lucru din Unirii, Liviu Rebreanu, Apusului)

Abateri: şunca de casă, preambalată în vid, avea aplicate două etichete care prezentau cantităţi diferite, astfel încât eticheta aplicată de comerciant menţiona o cantitate netă mai mare cu 6 grame decât cea înscrisă de producător. Din verificări a reiesit că cele 6 grame reprezentau greutatea ambalajului care era inclusă în preţul final, consumatorul fiind astfel obligat să plătească ambalajul la preţ de carne;
- în unitatea amplasată în strada Apusului, la raionul de legume-fructe, s-a constatat existenţa unui cântar cu platane pentru care nu se asigura informarea consumatorilor cu privire la prezenţa ornamentală a acestuia şi că nu poate fi utilizat în scopuri comerciale;
- preparate din carne cubuleţe (produs preambalat în vid, în unitatea proprie) cu elemente de identificare incomplete.
Sancţiuni aplicate : 9 000 lei.
GIMA (punct de lucru Calea Vitan)

Abateri: roşii Cherry ambalate în caserole care aveau înscrisă pe etichetă cantitatea ce o cuprindea şi pe cea a caserolei 5 g), consumatorul fiind obligat să plătească preţul caserolei la pretul roşiilor Cherry.
Sancţiuni aplicate: 10.000 lei.
REAL (puncte de lucru din Dealul Bisericii şi Calea Vitan)

Abateri: salată de iarnă, roşii si struguri, ambalate la caserole, la care s-au constatat diferenţe între cantitatea netă a produsului şi cea etichetată prin includerea greutăţii ambalajului în cantitatea totală (la salata de iarnă era înregistrată o cantitate mai mare decât cea netă cu 20g, iar în cazul roşiilor şi al strugurilor cantitatea înregistrată era cu circa 14g mai mare decât cea netă) consumatorul fiind obligat sa plătească preţul caserolei la preţul produselor continute;
- publicitate incorectă la un produs denumit impropriu “lichior”, lista ingredientelor nejustificând utilizarea acestei denumiri;
- cozonac de post cu rahat care avea trecut în lista ingredientelor zer pulbere – produs de origine animală.
Sancţiuni aplicate: 8.000 lei.
KAUFLAND (punct de lucru din strada Barbu Vacarescu)

Abateri: produsele parizer de porc şi “Grande Cappucino” erau comercializate în cadrul unor promoţii pentru care nu se asigura informarea consumatorilor cu privire la preţuri, astfel încat, consumatorul să poată aprecia beneficiul promoţiei.
Sancţiuni: 3.000 lei.
BILLA (punct de lucru din strada Postavarului)

Abateri: pâine neagră preambalata şi diverse sortimente de salate comercializate fără respectarea legislaţiei privind etichetarea (înscrierea eronată a aditivilor alimentari şi a datei durabilităţii minimale) cu efectul dezinformarii consumatorilor.
Sancţiuni aplicate: 3.000 lei.

Niciun comentariu: